وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

برنامه انتخاب واحد اینترنتی نیمسال اول سال تحصیلی 90/89

                                                            




برای دیدن برنامه انتخاب واحد نیمسال اول 89/90 دانشگاه آزاد شیراز به ادامه مطلب برید






ادامه مطلب ...

چیستان

3 نفر با هم میرن ساعت فروشی ، یه ساعت 30000 تومنی می خرن . یعنی نفری 10000 تومن دادن . 

صاحب مغازه به شاگردش میگه : اشتباه کردی ، قیمت این ساعت 25000 تومن بوده ، حالا برو این 5000 تومنو بهشون پس بده . 

شاگرد از این 5000 تومن 2000 تومنشو میذاره تو جیب خودش و 3000 تومنشو پس میده . 

الان اون 3 نفر هر کدومشون 9000 تومن دادن ، یعنی جمعاً 27000 تومن ، 2000 تومن هم تو جیب شاگردست که با اون 27000 تومن می شه 29000 تومن . 

پس اون 1000 تومنه کجاست ؟  

 

طراح : پروفسور حسابی

ایگ نوبل

ایگ نوبل هم درست مانند جایزه نوبل ،  هر سال به گروهی از تحقیقات علمی جایزه اهدا می کند . هر سال در ماه اکتبر (حوالی زمان اهدای جایزه نوبل اصلی) هیات رئیسه این جایزه ، نامزدهای فراوان گروه های مختلف را بررسی می کنند و در 10 گروه مختلف علمی به دستاوردها و تحقیقاتی که " ابتدا شما را به خنده بیندازد و بعد به فکر وادارد " جایزه می دهند . شعار ایگ نوبل هم همان طور که گفته شد " first  makes you laugh,then makes you think" را در سال 1991 مجله علمی طنز ( سالنامه تحقیقات ناممکن ) طرح مجموعه جوایزی را برنامه ریزی کرد تا به کمک و پشتیبانی چند دانشگاه معتبر ، به تحقیقات و پژوهش هایی که در نگاه اول ظاهری مسخره اما ریشه و پایه ای علمی دارند ، جوایزی اهدا کند . آن ها به وسیله بازی با کلمه نوبل ( نام جایزه علمی ) واژه ایگنوبل به معنی بی ارزش و مایه شرمساری را ابدا کردند که به برنده های این جایزه اهدا می شود . از همان سال 1991 که موضوع این جایزه اعلام و از علاقه مندان به ارسال آثار دعوت شد ، پدیده های مختلفی به دفتر دبیرخانه ارسال شد که بعضی برندگان ، موضوعات عجیبی داشتند . شاید به همین علت عده ای معتقدند بهتر بود همچنان شعار اولیه جایزه برای معرفی آن استفاده شود :

" اکتشافاتی که نمی توان یا اصلا نباید آنها را انجام داد . "

ادامه مطلب ...

عکس

تا حالا شده خودتونو جای یکی دیگه بذارید ! 

این مرغه هم همین جور ، خودشو پنگوئن فرض می کنه ! 

(ببخشید ، چون دیدم هیچ ربطی به وبلاگ و مطالبش نداره ، عکسارو گذاشتم تو ادامه مطلب)

ادامه مطلب ...

آهنگ سریال های ماه رمضون

سلام ......


ماه رمضون شروع شد و سریال ها هم طبق معمول هر سال ، اما امسال  سریال متفاوتی از سالهای قبل نداریم.ولی خوب چون همگیمون بعد از افطار معمولاً انقدر میخوریم که سنگین میشیم ، آدم هم که سنگین میشه باید بشینه و ((یا بخوابه و لنگشو هوا کنه)) تلویزیون ببینه و از اونجا که سریال ها  هم بعد از افطار پخش میشه (( با توجه به سنگینی)) آدم اگه نخواد هم مجبور میشه (( با توجه به سنگینی)) که نگاه کنه.

من به شخصه بیشتر از اینکه  فیلمهای ماه رمضون رو ببینم دوست دارم تموم بشن تا آهنگاشونو گوش بدم آخه آهنگ پایانی هر فیلم 1-شروع فیلم 2-پایان 3-نتیجه گیری اون فیلم رو باید نشون بده و اکثراً هم رعایت میشه . تنها سریال هایی هم که خیلی به آهنگهای تیتراژ توجه میکنن که خوب در بیاد ((به دلیل بیننده زیاد و همون سنگینی))همین ماه رمضونه  که باعث میشه خواننده هایی مثل احسان خواجه امیری رو ببینیم که شده خواننده ماه رمضون.رضا صادقی هم که کم دیدیم تیتراژ بخونه و به نظر من وقتی هم میخونه شاهکاره.

حالا من گفتم اینجا لینک دانلودشون رو بزارم واسه کسایی که آهنگارو  دوست دارن .




برای دانلود آهنگ های برنامه های ویژه ماه رمضون به ادامه مطلب برید

ادامه مطلب ...

دانلود رایگان نرم افزار ، بازی و کتاب !

این یه سایت جالبه که می تونید همه ی نرم افزارای روز دنیارو رایگان ازش دانلود کنید ! 

(ضمناً یه آرشیو ebook هم داره که دانلود اونا هم رایگانه)   

www.softgozar.com 

بهتون قول می دم اگه با نظراتون دلگرممون کنید ، وبلاگتون خیلی بهتر از اینا هم می شه !

آینده پژوهش در مهندسی شیمی و الزامات آن

علم مهندسی شیمی در حال یک تحول و حرکت اساسی است . یک الگوی جدید تحت عنوان "علم مهندسی شیمی بدون مرز" در حال شکل گیری و ظهور است . نیاز جامعه به فناوری های تمیزتر و همچنین موادی که علاوه بر داشتن قابلیت های بالا و عملکرد مورد نظر از کمترین خطرات زیست محیطی برخوردار باشند ،این حرفه را به سمت ایجاد رابطه ای با سودمندی دو جانبه با سایر علوم ، به گونه ای که مرز های سنتی ما بین را در می نوردد ، سوق می دهد . اگر چه تقریبا تمامی تخصص های مهندسی شیمی می توانند در این حرکت مؤثر باشند ، لیکن زمینه ساز اصلی این تحول شاید موارد زیر باشد : 

1-راکتور های نوین 2-سیستم های جدید جداسازی 3-پلیمر ها و سرامیک ها با ساختار و رفتار خاص 4-مهندسی ریز سیستم ها 5-تحلیل میکروسکپی رفتار جامدات  6-انرژی تجدید پذیر 7-منابع آب و مدیریت آب و فاضلاب 8- کاهش مصرف انرژی و انتشار گاز های گلخانه ای 9-کاهش اثرات مخرب زیست محیطی 10-ابزار جدید جداسازی 

 اولویت های مهم پژوهشی در مهندسی شیمی با توجه به نیاز جامعه در قرن حاضر از چنان تنوع و گستردگی برخوردار است که پرداختن به آن ها جز در چارچوب برنامه های دقیق و از پیش کار شده نتیجه بخش و مفید نخواهد بود .اکتشافات علمی حاصل از کار پژوهشی صرفا هنگامی برای جامعه سودمند خواهد بود که قابل تدوین به صورت دانش فنی و قابل توسعه به صورت فناوری باشد .  

زیرا این فناوری ها هستند که چنانچه بر اساس نیاز جامعه و مطالعات بازار توسعه یافته باشند ، توسط صنعت جذب و به محصول تبدیل و به این ترتیب چرخه "از نیاز سنجی تا تولید محصول" کامل خواهد شد .‌

مکانیک سیالات

دوتا جزوه ی مکانیک سیالات گذاشتم که اولی تایپیه ولی دومی خطی و اسکن شدست که خوشبختانه خطش خوبه !  

جزوه 1 : دانلود 

 جزوه 2 : دانلود پارت اول 

             دانلود پارت دوم 

             دانلود پارت سوم 

             دانلود پارت چهارم 

واقعاً دیگه نمی دونم چرا نظر نمی دین ! 

 

لینک های دانلود اصلاح شدن (به خاطر محدودیتایی که rapid share داشت همرو واستون گذاشتم رو 4shared)

سایتهای مفید در رابطه با رشته مهندسی شیمی

http://www.pafko.com/history/h_whatis.html

این سایت بسیار مفید به معرفی رشته مهندسی شیمی میپردازد . انواع گرایش های این رشته در این سایت توضیح داده می شوند و مراجعه کنندگان به این سایت می توانند مطالب جالب و مورد توجهی را در مورد این رشته از این سایت فراگیرند .

 

http://www.chembio.uoguelph.ca/serguei/brief.htm

در این سایت می توان مراحل حل یک مسئاله در رشته مهندسی شیمی را از طریق چارت ارائه شده آموخت . این سایت با کمک این چارت آموزشی گسترده در حل بسیاری از مسائل می تواند یاری رسان به مهندسین شیمی باشد .

 

http://www.chemexpo.com/

سایت OPD یک سایت مرجع برای تحقیقات و جستجو در مسائلی است که در رشته مهندسی شیمی امکان رخداد دارد . در قسمت جستجوی این سایت می توان با وارد کردن کلمه کلیدی مناسب به نتایج تحقیقات به عمل آمده در آن زمینه دست یافت ، این موتور جستجو دارای منابع اطلاعاتی گسترده ای است که امر جستجو را تسهیل می بخشد .

 

http://www.askache.com/

سایت ASK A CHE  یک سایت راهنما برای محققان و علاقمندان مهندسی شیمی می باشد . این سایت به مسائل مطرح درباره پالایش نفت ، عمل آوری گاز ، نرم افزار های مرتبط با مهندسی شیمی و ایمنی در سایت های صنعتی اشاره دارد و می توان اطلاعات گسترده و خوبی را در این موارد کسب کرد . همچنین دو موتور جستجو در این سایت جای داده شده اند تا بازدید کنندگان از سایت بتوانند با وارد کردن کلمات کلیدی مناسب به موضوع مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند .

 

http://www.ornl.gov/sci/csd/CSD%20Organization/CSDorganization.html

این سایت به گروه  CSD تعلق دارد . این گرده محقق نتایج تحقیقات خود را در زمینه مهندسی شیمی در این سایت ارائه می کنند . موارد زیادی از نتایج تحقیقات این تیم در سایت آورده شده است و می توان با مراجعه کردن به سایت از آنها مطلع شد. علاوه بر این ، امکان جستجوی گسترده در سایت قرار داده شده است تا بتوان با استفاده از آن به تحقیقات مورد نظر دسترسی پیدا کرد .

 

http://www.chemicalonline.com

این سایت ارائه دهنده یک مجله تخصصی برای رشته مهندسی شیمی می باشد . با عضو شدن در این سایت می توان این ماه نامه را از طریق E-MAIL دریافت کرد . همچنین یک موتور جستجو در این سایت گنجانده شده است که می توان بوسیله آن اطلاعات مربوط به موضوع دلخواه کاربر در زمینه مهندسی شیمی را دریافت کرد .

 

http://www.wiley-vch.de/vch/software/ullmann/index.html

این سایت به انتشارات WILEY تعلق دارد که یکی از موفق ترین و مشهورترین ناشران کتاب های تخصصی رشته مهندسی شیمی محسوب می شود .  در این سایت امکان مشاهده کتاب های منتشر شده جدید ، لسیت کل کتب منتشر شده و همچنین چکیده کتب را مشاهده و مطالعه کرد . در ضمن امکان خرید کتب از طریق این سایت نیز با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی میسر می باشد .

 

http://urila.tripod.com/Seawater.htm

در این سایت آموزشی اطلاعات و روش های بسیار مفیدی در مورد بالا بردن راندمان پمپ ها بیان شده است . با استفاده از آموزش ها و فرمول هایی که در این سایت مطرح شده است می توان راندمان پمپ هایی را که در مراحل طراحی و استفاده در صنایع می باشند را تا حد ممکن بالا برد .

 

http://www.geocities.com/che_comp/book/store.html

این سایت کتاب های چاپ شده جدید در زمینه مهندسی شیمی را به علاقمندان این رشته معرفی می کند و در صورت نیاز چکیده ای کتاب را در اختیار مراجعه کننده قرار می دهد . همچنین امکان جستجوی کتاب و مراجع تحقیقاتی در این سایت فراهم آمده تا کاربر بتواند مطلب مورد نظر خود را جستجو کند و در صورت وجود از آن استفاده نماید .

 

http://www.howstuffworks.com/oil-refining.htm

این سایت امکان اطلاع رسانی در مورد مطالب موجود در مهندسی شیمی را برای کاربرانی که به این سایت مراجعه می کنند فراهم می کند. مطالبی از قبیل پروسه پالایش نفت ، اعمالی که در پتروشیمی ها بر روی مواد اولیه برای رسیدن به محصول مورد نیاز انجام می شود و سایر عملیات انجام شده در این رشته را می توان در این سایت مشاهده کرد .

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک 1

سلام....


این یه سری گزارش کارهای فیزیک 1 هست که به نظرم کامله.


البته فقط به عنوان یک منبع به شما دوستان توصیه میشه.


ما همچنان منتظر نظراتتونیم.


برای دانلود گزارش کار به ادامه مطلب برید.

ادامه مطلب ...

اینم واسه دوست داران سینما (اونم نصفه شب)

مدیر عامل پردیس سینمایی ملت از اجرای طرح «اکران از اذان تا اذان» در ماه مبارک رمضان در سینماهای ایران خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، امیرحسین علم الهدی در مصاحبه با شبکه رادیویی فرهنگ گفت: این طرح در پی استقبال پارسال علاقه مندان به سینما ، امسال نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: براساس این طرح ، در سینماهای تهران و سراسر ایران از اذان مغرب تا اذان صبح فیلم های سینمایی اکران خواهد شد.

مدیرعامل پردیس سینمایی ملت گفت: عرضه بلیت نیم بهاء از تسهیلاتی است در این طرح در نظر گرفته شده است .

علم الهدی درباره نحوه اکران فیلم ها نیز افزود: ‌اکران فیلم هایی که هم اکنون بر روی پرده است ادامه می یابد و یک تا دو فیلم جدید نیز به فهرست این فیلم ها افزوده خواهد شد.

وی گفت: تصمیم داریم مجموعه ای از فیلم های دهه 60 و 70 سینمای ایران را که جوانان تاکنون موفق به تماشای آنها نشده اند نیز، به شکل تک سانس نمایش دهیم.

یک خبر غرور آفرین

  در سال 2010، هیچ کشوری را در جهان نمی‌توان سراغ گرفت که رشد علمی‌اش برابر ایران باشد.

این خبری است که هم‌اکنون می‌توانید در درگاه مجازی نشریه معتبر نیوساینتیست ملاحظه کنید

و از این که ایرانی هستید، به خود ببالید.


    به گزارش مقاله‌ای که Debora MacKenzie در 18 فوریه 2010 منتشر کرده است، رشد علمی ایران، 11 برابر متوسط علمی رشد در جهان است. رشدی که بیش از هر چیز مدیون توجه ویژه دولت به دانش هسته‌ای است، به نحوی که در این حوزه (شیمی هسته‌ای، علوم هسته‌ای، فیزیک ذرات بنیادی و مهندسی هسته‌ای)، رشد علمی کشور 250 برابر متوسط جهانی است! در حقیقت، ایران در منطقه خاورمیانه به همراه ترکیه تنها کشورهایی هستند که دارای رشد علمی قابل توجه بوده که نشان از نزدیک شدن ایران به آرمان سند چشم‌انداز 20 ساله کشور دارد؛ آرمانی که می‌گوید: ایران باید در افق 1404 به کشوری سرآمد در منطقه بدل شود.

    البته در این گزارش افزوده شده که پژوهش‌ها در حوزه‌ی کشاورزی، پزشکی و شیمی معدنی هم در ایران از رشدی پیش‌برنده برخوردار است.


    نکته‌ی جالب دیگر این گزارش، آماری است که از نظر کمی در مورد مقالات منتشر شده در جهان از سال 1980 تاکنون وجود دارد؛ آماری که می‌گوید: تعداد این مقالات معتبر علمی از 450 هزار به یک میلیون و پانصدهزار تا پایان سال 2009 افزایش یافته است که رشدی بیش از 300 درصد را نشان می‌دهد.


    یک نکته را که نباید فراموش کنیم و در خواب این دستاورد بزرگ، غفلت ورزیم؛ آن است که توسعه‌ی پایدار در کشوری رخ می‌دهد که به صورتی متوازن به همه‌ی بخش‌های آن توجهی درخور شده باشد. نمی‌شود یکی از پایه‌های صندلی توسعه را بیشتر از پایه‌های دیگر بلند کرد و ارتقا داد؛ زیرا نتیجه‌ی آن، چیزی جز عدم تعادل و سقوط صندلی و صاحبش نخواهد بود.

    امید که دولت ایران به این دانستگی دست یافته و عملاً امکان پیشرفت در همه‌ی حوزه‌های معرفت‌شناسی – به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی – را بوجود آورد. این بسیار زشت است که رشد علمی در کشوری 11 برابر میانگین جهانی باشد و در همان حال، نرخ فرسایش آبی و بادی هم شش برابر متوسط جهانی باشد! و از نظر ناپایداری محیط زیستی، 134 کشور جهان وضعیتی بهتر از ما داشته باشند!

   


پی‌نوشت:                                                                                                               


    تحلیلی در همین باره را می‌توانید در مردمک بخوانید.

یک آزمایشگاه شیمی داشته باشید

با سلام به دوستان عزیز و دوستداشتنی امروز فایل دانلود یه ازمایشگاه مجازی رو می خوام به شما بدم که می تونین با دانلود اون برای خودتون یه آزمایشگاه مجازی خصوصی رو داشته باشین .



مشخصات :دارا بودن ازمایشهای از پیش تعیین شده وامکان طراحی و اجرای ازمایش توسط کاربر همراه با وسایل ازمایشگاهی نظیر بورت بشر شیشه و....

امیدوارم به دردتون بخوره.



Virtual Chemistry Lab 2.0 Download

ترمودینامیک ۱

سلام به همگی......


ترمودینامیک از جمله دروس مهندسی شیمی ، پلیمر ، نفت و به طور کلی هر رشته ای که با نیرو و انتقال نیرو سر و کار داره.

من چند تا فایل پی دی اف پیدا کردم که ترمودینامیک ۱ مهندسی رو توی ۵ قسمت گفته و خیلی هم ساده توضیح داده.

به اونایی که این ترم قصد گرفتن این درس رو دارن پیشنهاد میکنم این ها که خیلی هم جالبن ((البته اگه به چشم درسی که باید امتحانش بدین نگاه نکنین)) و حجمشون هم خیلی کم هست رو حتما بخونید.پیش نیاز این درس هم معادلات دیفرانسیل هست.


ترمودینامیک 1 - قسمت اول(53KB)

ترمودینامیک 1 - قسمت دوم(88KB)

ترمودینامیک 1 - قسمت سوم(121.5)

ترمودینامیک 1 - قسمت چهارم(81KB)

ترمودینامیک 1 - قسمت پنجم(158KB)


و یک جزوه ی ترمودینامیک ۱ هم هست که البته  کامل هم هست و خودش یه جورایی یه کتابه واسه خودش. نویسندش یکی از دانشجوهای مهندسی مکانیک دانشگاه شریف هست.اینم چیز خوبیه .لینک دانلود این رو هم میذارم


دانلود جزوه ی ترمودینامیک۱




ما منتظر نظراتتون هستیم.