وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

liger

  

 

تا حالا اسم Liger به گوشتون خورده ؟ 

 

فکر کنم این مطلب واسه همه جالب باشه پس از دستش ندید  

Liger اسم هیولای جدید 500 کیلوئیست که از ترکیب دو کلمه Lion و Tiger پدید آمده. دانشمندان توانسته اند با پیوند شیر نر و ببر ماده موجودی را بوجود آورند که توانائیش از هر دو بیشتر است

 

Lion + Tiger = Liger

چنین موجودی تا به حال در طبیعت وجود نداشته است، چراکه شیر و ببر نه تنها ذاتا با هم میانه ی خوبی ندارند بلکه دشمنی هم دارند.

ین هیولا (لایگر) که حدود 900 تا 1000 پوند وزن دارد (454 کیلوگرم) قد بلندتر، قدرت بدنی بیشتر، توان پرش بالاتر و.... را نسبت به پدر و مادر خود دارد! جالب اینکه با وجود تنفر شیر از شنا کردن در آب، لایگر به شنا کردن علاقه دارد. در حال حاضر چندین نمونه از این حیوان تولید شده که در سیرکها و برخی باغ وحشها به نمایش گذاشته شده اند.

نام عمومی: Liger ( لایگر )

خانواده: Felidae

جنس: Panthera

گونه ایجاد شده از آمیزش شیر نر با ببر ماده

این گربه دو رگه ، بزرگترین گربه در دنیاست هر چند که ببر سیبری در طبقه بندی گربه سانان خالص ( و نه دو رگه ) ، رتبه اول را داراست. لایگرهای نر معمولا" جثه ای مشابه شیرها دارند اما ماده ها غالبا" جثه بزرگتری پیدا می کنند. رنگ زمینه بدن لایگرها شبیه رنگ بدن شیرهاست اما رویش را خطوطی مشابه آنچه بر بدن ببرها مشاهده می شود، پوشانده است. این خطوط ممکن است سیاه ، قهوه ای تیره یا حنائی رنگ باشند. رنگ زمینه بدنشان هم ممکن است گندمی ، حنائی یا طلائی باشد. همانند ببرها ، زیر بدنشان کمرنگ است. در پاسخ به علت تنوع رنگ زمینه و خطوط روی بدن لایگرها باید ابتدا به این نکته توجه کرد که والدین متعلق به کدام زیرگونه بوده اند. برای مثال توله هایی که از ببر سفید ماده و شیر نر به دنیا می آیند، رنگی سفید ( درحقیقت طلایی کمرنگ ) ، پیدا می کنند. چنین به نظر می رسد که از ببر ماده سفید و شیر نر سفید توله هایی متولد خواهند شد که سفید یا حتی بدون خط خواهند بود. به همین ترتیب لایگرهای سیاه از ببر سیاه ماده melanistic tiger و شیر سیاه نر Melanistic lion به دنیا خواهند آمد هر چند که ببر سیاه ، گونه ای بسیار نادر و کمیاب است و از وجود شیر سیاه هم تا کنون هیچ گزارشی نرسیده است.

وزن: وزن ماده ها عموما" به حدود 700 پوند / 320 کیلوگرم می رسد.

طول بدن: حد متوسط طول بدن ماده ها به 10 فیت / 3.05 متر خواهد رسید.

ارتفاع: بلندی بدن ماده ها از زمین تا شانه ها به حدود 1 فوت و نیم / 1.64 متر می رسد و از شیرهای نر بالغ ، بلندتر هستند.

تولید مثل: لایگرهای نر عقیم هستند اما ماده هایشان معمولا" قدرت باروری دارند. در واقع خصیصه باروری فقط شامل حال ماده های لایگر و تایگن می شود اما یک لایگر ماده نمی تواند از یک لایگر یا تایگن نر صاحب فرزند شود.
به توله هایی که از مادری لایگر و پدری ببر به دنیا بیایند، تای-لایگر ti-liger و به توله هایی که از مادری لایگر و پدری شیر به دنیا بیایند لای – لایگر li-liger گفته می شود.

طول عمر: بین 18 تا 24 سال 

 

 

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
meri دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 17:49

etelaat e jadid!!!!!....mer c

میثم سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:39

منم یکیشو چند سال پیش بابام از دبی برام آورد! ولی داداش کوچیکم کلشو کند!!

امیر جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:07

ارتفاع: بلندی بدن ماده ها از زمین تا شانه ها به حدود 1 فوت و نیم / 1.64 متر می رسد و از شیرهای نر بالغ ، بلندتر هستند.

1.64 متر تقریباً میشه 5 فوت. لطفاً تصحیح کنید. با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد