وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

او

در دل سیاه شب ، 

هر ستاره ای که سر می زند ، اوست . 

چشمک هر ستاره ای ،  

نگاه دزدانه ی اوست که مرا پیغام می دهد ؛ 

که در زمین تنها نیستی ،  

که مرا غروب نیست ، 

مرا با تو جدایی نیست ،  

مرا بی تو زندگانی نیست ،  

مرا بی تو سرنوشتی نیست ، سرگذشتی نیست . 

هر ستاره ای مرا مژده ای است که او هست ، که اوست .  

که او خورشید بی غروب من است .  

که او وصال بی فراق من است .  

که او حضور بی غیبت من است . 

او در دم هر نفس من است . 

در کوبه ی هر نبض من است . 

طعم هر طعامم اوست .  

شهد هر شرابم اوست .  

عطر هر یاسی نجوای اوست .  

وزش هر نسیمی نوازش اوست .  

قطره ی هر شبنمی اشک اوست .  

عاشقی رنگ سمند او .  

آسمان ، پرتوی از سر در اوست .  

مخمل ابر ، گل پیکر اوست . 

ساقه ی صبح ، بر و بالایش ،  

نغمه ی وحی خدا آوایش ،  

آرزو طرحی از اندامش ،  

مژده  نقشی است ز پیغامش ،  

زندگی رایحه ی پیرهنش ،  

جان من تشنه ی نوش دهنش . 

(دکتر شریعتی)

مردم چه میگویند؟

می خواستم به دنیا بیایم، در زایشگاه عمومی، پدر بزرگم به مادرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. مادرم گفت: چرا؟...گفت: مردم چه می گویند؟!...

می خواستم به مدرسه بروم، مدرسه ی سر کوچه ی مان. مادرم گفت: فقط مدرسه ی غیر انتفاعی! پدرم گفت: چرا؟...مادرم گفت: مردم چه می گویند؟!...

به رشته ی انسانی علاقه داشتم. پدرم گفت: فقط ریاضی! گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه می گویند؟!...

با دختری روستایی می خواستم ازدواج کنم. خواهرم گفت: مگر من بمیرم. گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه می گویند؟!...

می خواستم پول مراسم عروسی را سرمایه ی زندگی ام کنم. پدر و مادرم گفتند: مگر از روی نعش ما رد شوی. گفتم: چرا؟...گفتند: مردم چه می گویند؟!...

می خواستم به اندازه ی جیبم خانه ای در پایین شهر اجاره کنم. مادرم گفت: وای بر من. گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه می گویند؟!...

اولین مهمانی بعد از عروسیمان بود. می خواستم ساده باشد و صمیمی. همسرم گفت: شکست، به همین زودی؟!...گفتم: چرا؟... گفت:مردم چه می گویند؟!...

می خواستم یک ماشین مدل پایین بخرم، در حد وسعم، تا عصای دستم باشد. زنم گفت: خدا مرگم دهد. گفتم: چرا؟... گفت: مردم چه می گویند؟!...بچه ام می خواست به دنیا بیاید، در زایشگاه عمومی. پدرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. گفتم: چرا؟...گفت: مردم چه می گویند؟!...

بچه ام می خواست به مدرسه برود، رشته ی تحصیلی اش را برگزیند، ازدواج کند...

می خواستم بمیرم. بر سر قبرم بحث شد. پسرم گفت: پایین قبرستان. زنم جیغ کشید. دخترم گفت: چه شده؟...گفت: مردم چه می گویند؟!...

مُردم.

برادرم برای مراسم ترحیمم مسجد ساده ای در نظر گرفت. خواهرم اشک ریخت و گفت: مردم چه می گویند؟!...

از طرف قبرستان سنگ قبر ساده ای بر سر مزارم گذاشتند. اما برادرم گفت: مردم چه می گویند؟!... خودش سنگ قبری برایم سفارش داد که عکسم را رویش حک کردند.

حالا من در اینجا در حفره ای تنگ خانه کرده ام و تمام سرمایه ام برای ادامه ی زندگی جمله ای بیش نیست: مردم چه می گویند؟!...

مردمی که عمری نگران حرفهایشان بودم، لحظه ای نگران من نیستند

معرفی گرایش های ارشد مهندسی شیمی(۱)

معرفی رشته مهندسی شیمی -- صنایع غذایی


مهندسی شیمی گرایش مهندسی صنایع غذایی، علوم مهندسی جدید را برای طراحی دستگاهها، خطوط فرآیند و واحدهای تولید مواد غذایی بکار می گیرد. این رشته جنبه های تئوری وعملی طراحی که شامل طراحی هر یک از واحدهای فرآیند، طراحی خطوط مختلف آماده سازی، فرآوری و بسته بندی مواد غذائی وهمچنین طراحی کارنجات تولیدی صنایع غذائی است را مورد توجه قرار می دهد.


هدف از این دوره تربیت متخصصین، پژوهشگران و مدرسین است که بتوانند با توجه به خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، میکروبیولوژی، تغذیه ای و بهداشتی مواد غذائی به طراحی یا تدریس در ارتباط با ایجاد واحدهای تولید پرداخته و یا در امر رفع مشکلات خطوط تولیدی صنایع غذائی کمک نمایند.


طول دوره تحصیل

طول و نظام آموزشی دوره کارشناسی ارشد مهندسی شیمی- صنایع غذائی مطابق آئین نامه آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مصوب شورایعالی برنامه ریزی میباشد.


تعداد واحدها

تعداد کل واحدهای مورد نیاز دوره بشرح زیر میباشد.
1- دروس اصلی 15 واحد از لیست جدول دروس اصلی
2- دروس اختیاری 9 واحد از لیست جدول دروس انتخابی
3- سمینار 2 واحد
4- پایان نامه 6 واحد
32 واحد

تاریخچه شرکت فورد

 

تصمیم گرفتم از امروز تو هر هفته یه شرکت بزرگ ماشین سازی و معرفی کنم 

و اطلاعاتی رو راجع بهش در اختیارتون بذارم شرکت فورد رو واسه اولین بار انتخاب کردم امیدوارم مفید باشه   

 

ادامه مطلب ...

اینم واسه فوتبال دوستا ( متن نامه کرش به کفاشیان)

رییس محترم فدراسیون فوتبال ایران
جناب آقای علی کفاشیان
من با اندوه و ناراحتی زیاد باید انصرافم را درباره دعوت شما و همچنین فرصت سرمربیگری تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در راه راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل اعلام کنم. از صمیم قلب باید از دعوت سخاوتمندانه شما تشکر کنم. ابتدا باید بگویم که تصمیم من تنها به دلیل مسایل شخصی بوده است و این تصمیم قابل تغییر نیست.
موارد بسیاری وجود دارد که من باید از شما به خاطر آنها تشکر کنم. امیدوارم بتوانم قدردانی صمیمانه خود را برای آنچه شما انجام داده اید که سرمربیگری من در تیم ملی ایران میسر شود، ابراز کنم.من به شما و طرفداران فوتبال ایران این تضمین را می دهم که تصمیم من به خاطر مسایل شخصی و کاملا غیر فوتبالی بوده است که متاسفانه نتوانستم این مشکلات را برای سرمربیگری تیم ملی ایران حل کنم.
من درباره فوتبال ایران اطلاعاتی داشتم اما اکنون با دیدن شور وهیجان مردم ایران برای فوتبال وهمچنین برخورد و خوش آمدگویی که از مردم ایران دیدم، تشکر می کنم و می توان با اطمینان بگویم حالا در مورد فوتبال ایران اطلاعات خوبی دارم. بازی تیم ایران در مقابل روسیه را دیدم و می توانم به صراحت بگویم که آینده خوبی در انتظار فوتبالتان است و آینده درخشانی برای تیم ملی متصور هستم.
در پایان باید بگویم متاسفانه در این زمان خاص به دلایل خانوادگی و شخصی (همان طور که مسایل شخصی برای همه ما اهمیت دارد) مجبورم تصمیم نپذیرفتن سرمربیگری تیم ملی را بگیرم و می دانم که شما حتما من را درک می کنید. چرا که نمی توان از کنار مشکلات خانوادگی به سادگی گذشت.
جناب رییس
می خواهم چند کلمه ای درباره دوست عزیزم جناب آقای ترابیان هم بنویسم. شما برای تعهدی که نسبت به هواداران فوتبال ایران دارید، قابل ستایش هستید. برای تعهد و دیدگاهتان درباره اینکه چطور باید به موفقیت در فوتبال برسید و همین طور برای این مسایل مهم قابل ستایش هستید. باید بگویم کاملا در این راه از شما حمایت می کنم و برای کار سختی که شما در این پروژه داشته اید و دقت در کارهای مهمی که انجام داده اید، از شما تشکر می کنم.
هرگز زحمات و کارهایی که برای من و تیم دستیارانم انجام داده اید را فراموش نمی کنم و باز هم از شما تشکر می کنم چرا که حمایت های شما را برای من فراموش ناشدنی است.بهترین آرزوها را برای موفقیت فدراسیون فوتبال ایران در راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل دارم.
با صمیمانه ترین احترام
کارلوس کرش

بزرگترین افتخار (داستان)

 

 

 

 

پسر کوچولو به مادر خود گفت:مادر داری به کجا می روی؟ مادر گفت:عزیزم بازیگری معروف که از محبوبیت زیادی برخوردار است به شهر ما آمده است.این طلایی ترین فرصتی است که می توانم او را ببینم وبا او حرف بزنم،خیلی زود برمیگردم. اگر او وقت آن را داشته باشد که با من حرف بزند چه محشری می شود. و در حالی که لبخندی حاکی از شادی به لب داشت با فرزندش خداحافظی کرد…. حدود نیم ساعت بعد مادرش با عصبانیت به خانه برگشت. پسر به مادرش گفت:مادر چرا چهره ی پریشانی داری؟ آیا بازیگر محبوبت را ملاقات کردی؟ مادر با لحنی از خستگی و عصبانیت گفت:من و جمعیت زیادی از مردم بسیار منتظر ماندیم اما به ما خبر رساندند که او نیم ساعت است که این شهر را ترک کرده است.ای کاش خدا شهرت و محبوبیتی را که به این بازیگر داده است به ما داده بود.کودک پس از شنیدن حرف های مادر به اتاق خود رفت ولباس های خود رابیرون آورد و گفت:مادر آماده شو با هم به جایی برویم من می توانم این آرزوی تو را برآورده کنم. اما مادر اعتنایی نکرد و گفت:این شوخی ها چیست او بیش از نیم ساعت است که این شهر را ترک کرده است.حرف های تو چه معنی ای میدهد؟ پسر ملتمسانه گفت:مادرم خواهش می کنم به من اعتماد کن،فقط با من بیا.مادر نیز علیرغم میل باطنی خود درخواست فرزند خود را پذیرفت زیرا او را بسیار دوست می داشت.بنابراین آن دو به بیرون از خانه رفتند. پس از چندی قدم زدن پسر به مادرش گفت:رسیدیم.در حالی که به کلیسای بزرگ شهر اشاره می کرد.مادر که از این کار فرزندش بسیار دلخور شده بود با صدایی پر از خشم گفت:من به تو گفتم که الان وقت شوخی نیست.این رفتار تو اصلا زیبا نبود. کودک جواب داد:مادر تو در سخنان خود دقیقا این جمله را گفتی که ای کاش خدا شهرتی و محبوبیتی را که به این بازیگر داده است به ما داده بود پس آیا افتخاری از این بزرگ تر است که با کسی که این شهرت و محبوبیت را داده است نه آن کسی که آن را دریافت کرده است حرف بزنی؟ آیا سخن گفتن با خدا لذت بخش تر از آن نیست که با آن بازیگر محبوب حرف بزنی؟وقتی خدا همیشه در دسترس ماست پس چه نیاز به بنده ی خدا.مادر هیچ نگفت و خاموش ماند.  

 

 

منتظر نظرهای قشنگتون هستیم

بدترین راه

از کتاب سفرهای زیارتی(خاطرات یک مُغ) نوشته ی پائولو کوئیلو و ترجمه ی میترا میرشکار:


پتروس گفت :

از میان تمام راه هایی که پیدا کرده ایم تا خود را آزار بدهیم، بدترینشان راه عشق است.همیشه از دست کسی در رنج و عذابیم که مارا دوست ندارد یا مارا ترک کرده یا نمیخواهد(و ما میخواهیم) مارا ترک کند.اگر تنهاییم به این خاطر است که کسی نیست مارا بخواهد و اگر ازدواج کرده ایم زندگی را به بردگی تبدیل کرده ایم.....چقدر وحشتناک است!

پیام تسلیت

با کمال تاسف و تاثر در گذشت مادربزرگ سمیرا خانوم (نویسنده خوب سایت) رو تسلیت عرض می کنیم و از خدا طول عمر خودشون و خانواده محترمشون رو مسئلت می کنیم.

   

(تیم مدیریت)

قابل توجه دانشجویان مهندسی شیمی دانشگاه آزاد شیراز




  سیستم انتخاب واحد تا ۲۹ بهمن ماه باز هست و میتونید انتخاب واحد کنید.

نفتالین

نفتالین که به نام های «آلبوکربن»، «کافور قیر»، «قیر سفید» یا «نفتن» نیز گفته  

 می شود؛ یک هیدروکربن جامد، سفید و آروماتیک است. نفتالین به تندی فرازش 

(تصعید)  می یابد و بخاری بسیار آتش زا دارد.  

مولکول نفتالین از دو حلقهٔ جوش خورده ی بنزن ساخته شده است.آن از زغال سنگ به  

دست می آید و به فتالیک انیدرید برای ساخت پلاستیکها، رنگ‌ها و حل کننده ها به کار  

 می رود. نفتالین برای گندزدایی و حشره کشی(بیشتر حل شده در متانول) کاربرد 

فراوانی دارد. نفتالین را برای جلوگیری از بید زدن پوشاک نیز به کار می برند. 

 

 تاریخچه 

 

سال ۱۸۱۹ و ۱۸۲۰ ،دست کم دو شیمیدان مادهٔ جامد سفیدی با بوی زننده گزارش کردند  

که از تقطیر زغال سنگ به دست می آید. سال ۱۸۲۱، جان کید(John Kidd) بسیاری از 

 ویژگی های این ماده ها و روش‌های فرآوری آن ها پیدا کرد و نام نفتالین را برای  

 این ماده پیشنهاد کرد(چون این ماده از گونه‌ای نفتا -که نام گسترده ای که برای  

 آمیخته ای از هیدروکربن های فرار و آتشگیر که زغال سنگ را نیز دربرمی گیرند؛  

می شود.- به دست آمده بود.)

ادامه مطلب ...

آلفرد نوبل

آلفرد در ۲۱ اکتبر سال ۱۸۳۳ در کشور سوئد به دنیا آمد. او توانست در سن پطرزبورگ تحصیل کند. وی بسیار با استعداد بود.پدرش امانوئل نوبل از جمله مخترعانی بود که توانست یک مین زیردریایی بسازد. به همین دلیل به درخواست دولت روسیه که مین ها را خریداری کرده بود، به سن پطرزبورگ نقل مکان کرد. آلفرد نوبل در سال ۱۸۵۰ به آمریکا رفت و در آنجا نزد اریکسن مشغول به تحصیل شد. وی در مدت اقامتش در آمریکا دائم به این مسئله فکر می کرد که آیا می شود با اختراع یک ماده منفجر کننده می توان از زحمت و رنج هزاران کارگر کاست یا نه. این موضوع همیشه فکر او را به خود مشغول می کرد. این شیمیدان بزرگ و ارزشمند سوئدی که در نهایت در سال ۱۸۶۶ توانست دینامیت را کشف کند، نتواست به مردم بگوید که نباید از این ماده برای کشتن و مقاصد جنگی استفاده کرد. با این اختراع آقای نوبل در زمان بسیار کمی و اندکی، میله های دینامیت جای ترکیبات بسیار خطرناک نیتروگلسیرین را گرفت. او اختراع خود را به ثبت رسانید و البته با فروش آنها نوانست ثروت بزرگ و هنگفتی بدست بیاورد.دینامیت سیما و چهره غرب را دگرگون کرد. از این ماده منفجره هم در موارد صلح جویانه و هم در ضمینه ویران و تخریب تمدن بشری می شد استفاده نمود. به خاطر کاربرد ناصحیح و غلط این ماده توسط بعضی کشورها او در بین مردم به عنوان یک مخترع بدشگون و بدخیم شناخته می شد. آنها می گفتند که او معلومات و دانش خود را درجهت کشف وسایل ویرانگر و نابودکننده مورد استفاده قرار داده است. شناخته شدن این وسیله (دینامیت) و کاربرد نادرست آن در جنگ ها و ویرانگریها و کشتن انسانها توسط بعضی کشورها نوبل بشیمان شد و برای آنکه بتواند آن را جبران کند، به هنگام مرگ وصیت نمود که تمامی ثروت و دارایی خود را که شامل ۳۱ میلیون کرون سوئدی می شد، به عنوان جایزه سالیانه به بهترین و برگزیده ترین شاعر ، نویسنده و به تمامی کسانی که در یکی از رشته های شیمی، فیزیک، زیست شناسی، پزشکی و یا در ضمینه صلح جهانی خدمتی کرده باشند و یا کشفی ارائه داده باشند، به ط.ور مساوی تقسیم گردد. این جایزه شامل دیپلم اقتخار و مدال طلا و چکی است که مبلغ آن ،بستگی به سود بنیاد نوبل در آن سال دارد. در سال ۱۹۶۸ بانک دولتی سوئد جایزه نوبل در رشته اقتصاد را نیز به آن اضافه نمود. از آن سال به بعد همه ساله این کار انجام می شود و در سال های اخیر اعتبار بیشتری پیدا کرده است و برگزیدگان بیشتر به جنبه علمی و تخصصی آن افتخار می کنند. آلفرد نوبل در سال ۱۸۹۶ در سان یو ایتالیا چشم از جهان فروبست

اگرکریستوف کلمب زن داشت....

اگر کریستوفر کلمب ازدواج کرده بود٬ ممکن بود هیچ گاه قاره امریکا را کشف نکند...

ادامه مطلب ...