وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

تاریخچه شرکت رولزرویس

اتومبیل رولزرویس حاصل همکاری دو مهندس انگلیسی به نامهای Rolls Stewart Charles و Royce Henry Fredrick است. در حالی که زمینه کاری این دو فرد کاملا متفاوت بود. آقای رویس کارگاه خود را در سال 1884 دایر کرد و به تولید و ساخت انواع ماشین آلات برقی مشغول شد تا در سال 1904 اولین اتومبیل خود را با یک موتور 2 سیلندری و 10 اسب بخاری آماده کرد. در حالی که آقای رولز دارای فروشگاهی مجلل در بهترین جای لندن بود. این دو همدیگر را در سال 1904 و نهم ماه می همدیگررا در هتل Midland ملاقات کردند و تصمیم گرفتند تا اتومبیلهای ساخت رویس بصورت انحصاری توسط رولز بفروش برسد. بدین شکل کارخانه رولزرویس تاسیس شد. اولین اتومبیل تولیدی اسن شرکت Silver Ghost بود که در سال 1906 تولید و به عنوان برترین اتومبیل سال برگزیده شد.

آرم این شرکت یک زمینه سیاه که در آن دو عدد حرف R بر روی هم نوشته شده اند. این دو حرف معرف نامهای آقای رولز و رویس هست. زمینه این آرم تا 22 آوریل 1993 قرمز رنگ بود اما پس از این روز به احترام درگذشت آقای رویس رنگ زمینه به سیاه تغییر کرد.

شرکت رولزرویس یکی از پشرفته ترین کارخانه ها در زمینه ساخت موتور هواپیماست، بطوریکه موتور هواپیماهی کنکورد توسط این شرکت ساخته شده است.

بر روی جلو پنجره اتومبیلهای رولزرئیس که از سال 1911 به بعد ساخته شد مجسمه یک فرشته از جنس طلا قرار گرفته که امیلی نام دارد. به عقیده بسیاری این فرشته تمثیل دختری است که آقای رویس به آن دل بسته بود ولی موفق به ازدواج با او نشده بود. برخی هم معتقدند این فرشته سمبل ارامش هست و Extacy of Spirit The نام دارد. این مجسمه از طلای 24 عیار و بروش ریخته گری سنتی استفاده می شود تا هیچکدام از این مجسمه ها کاملا شبیه به هم نباشند.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد