وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

لازم است گاهی . . .

 لازم است گاهی از خانه بیرون بیایی و خوب فکر کنی ببینی باز هم می‌خواهی به آن خانه برگردی یا نه؟

لازم است گاهی از مسجد، کلیسا  بیرون بیایی و ببینی پشت سر اعتقادت چه میبینی ترس یا حقیقت

لازم است گاهی از ساختمان اداره بیرون بیایی، فکر کنی که چه‌قدر شبیه آرزوهای نوجوانیت است؟

لازم است گاهی درختی، گلی را آب بدهی، حیوانی را نوازش کنی، غذا بدهی ببینی هنوز از طبیعت چیزی در وجودت هست یا نه؟

 لازم است گاهی پای کامپیوترت نباشی، گوگل و ایمیل و فلان را بی‌خیال شوی، با خانواده ات دور هم بنشینید ، یا گوش به درد دل رفیقت بدهی و ببینی زندگی فقط همین آهن‌پاره‌ی برقی است یا نه؟

لازم است گاهی بخشی از حقوقت را بدهی به یک انسان محتاج تا ببینی در تقسیم عشق در نهایت تو برنده ای یا بازنده

لازم است گاهی عیسی باشی، ایوب باشی، انسان باشی ببینی می‌شود یا نه؟

و بالاخره لازمست گاهی از خود بیرون آمده و از فاصله ای دورتر به خودت بنگری  واز خود بپرسی که سالها سپری شد تا آن شوم که اکنون هستم آیا ارزشش را داشت ؟

حل مساله های فصل های ۹و۱۰ ون وایلن

Homeworks of Chapter 9:

27-35-36-41-43-44-51-53-57

-62-66-78-82-105-118-120-122-130-146E-149E

دانلود حل المسائل فصل ۹



Homeworks of Chapter 10:

23-32-35-41-45-51-53-63-73-80-85-89-104-107E-120E-137E-144E

دانلود حل المسائل فصل ۱۰

۱0محصول خارق العاده ی اپل/+عکس

اپل با محصولات اخیر خود پایه گذار موجی از الهامات و ایده‌ها بین تمام طراحان بوده است و باعث بوجود آمدن محصولاتی الهام گرفته از اپل شده است و افرادی حتی به خاطر همین موارد به سمت محصولات اپل کشانده می‌شوند . اگرچه این‌ها محصولات واقعی نیستند اما هر کدام می‌توانند به عنوان یک طرح اولیه برای تولید در آینده به کار روند ؛ برای مثال این طرح ممکن است یک ماشین ٬ توپ ٬ تبلت ٬ جواهر الات ٬ ساعت و یا هر چیز دیگر که شما تصور آن را دارید باشد. بعضی از ایده‌های جالب اپلی در زیر نمایش داده شده است .  

 ۱ . کوله پشتی خورشیدی برای آی‌پد   

شما می‌توانید باتری آی پاد خودتان را توسط انرژی خورشیدی شارژ کنید. این کوله پشتی توسط سلول‌های خورشیدی خود انرژی الکترویکی را ذخیره می‌کند و به آی‌پد شما انتقال می‌دهد .  

    

 

۲.بلندگوی چوبی برای آیفون 

با این وسیله می‌توانید صدای آیفون خود را بدون هیچ وسیله‌ی الکترونیکی افزایش دهید . کوستیک یک مکانیزم فوق العاده دارد که با احاطه کردن اسمارت فون گران قیمت شما صدای آن را از طریق یک روش علمی ساده افزایش می‌دهد .  

ادامه مطلب ...

رونمایی از تبلت مخصوص بازی در نمایشگاه CES 2011

امروزه تبلت ها یا رایانه های لوحی به نوع خاصی از لپ تاپ ها هستند که بسیار محبوب و پرکاربرد شده اند و با توجه به صفحه لمسی آن و برنامه های کاربردی فراوان (  app) هر روزه بر دارندگان و نیز علاقه مندان به داشتن آن افزوده می شود و نمایشگاه فناوری CES 2011 که به کار خود پایان داد گواهی بر صحت این ادعا است بطوری که در این نمایشگاه اغلب شرکت های سازنده لپ تاپ و نت بوک تبلت مخصوص خود را نیز به نمایش گذاشتند . با این روند ساخت تبلت ها با سوق به کاربری های خاص دور از انتظار نیست یک نمونه این نوع Tablet  ها Switchblade است که Razer از آن در نمایشگاه  ces 2011  رونمایی کرد .تیبلتی مخصوص گیمرها و لذت بردن از بازی با تبلت ها . این مدل و طرح مفهومی می تواند آینده بازی را در تبلت ها رقم بزند . 

Switchblade دارای صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی تاچ و کلیدهایی برای کنترل بازی است . این مدل هنوز در مرحله مفهومی است اما با ساخت و ورود آن توسط  Razer  که ید طولایی در لوازم جانبی گیم ها دارد می تواند انقلابی در صنعت گیم و تلفیق آن با Tablet  ها باشد.   

 

 

 

 

دوربین 200 مگاپیکسلی از شرکت آلمانی Hasselblad

شرکت آلمانی Hasselblad اعلام کرده است که تا سال 2011 میلادی، دوربین دیجیتال 200 مگاپیکسلی خود را وارد بازار می‌کند. گفتنی است پیش از این نیز این شرکت لنز دوربین دیجیتال 60 مگاپیکسلی با کیفیت بالا طراحی و تولید کرده است. سیستم این شرکت که اغلب دوربین‌های دیجیتالی با امکانات معمولی تولید می‌کنند و تخصصی در طراحی دوربین‌های دیجیتالی حرفه‌ای ندارد، لنز جدید 200 مگاپیکسلی خود را روی قاب مدل قبلی دوربین خود قرار خواهد داد و تا سه ماهه نخست سال 2011 میلادی به طور رسمی در بازار به فروش می‌رساند. گفتنی است معمولا" دوربین‌های تولید شده توسط این شرکت دارای کیفیت متوسط هستند و سرعت پایینی در عکس برداری و تحلیل عکس به صورت دیجیتالی دارند، بر این اساس گفته می‌شود دوربین 200 مگاپیکسلی این شرکت می‌تواند بیشتر به صورت یک جنس تزیینی مورد استفاده قرار گیرد. به گفته کارشناسان، سرعت پایین در عکس‌برداری و همچنین وضوح تصویر فوق‌العاده بالایی که در این لنز به کار گرفته شده باعث می‌شود که عکس برداری از یک صحنه معمولی با این دوربین 200 مگاپیکسلی نزدیک به 30 ثانیه زمان لازم داشته باشد. با این وجود مسئولان این شرکت آلمانی امیدوارند این دوربین 200 مگاپیکسلی بتواند در برخی از کاربری‌های اداری و تجاری مورد استفاده قرار گیرد و فناوری‌های موجود در این دوربین بتواند رضایت کاربران را جلب کند. گفتنی است حجم بالای تصاویر ذخیره شده از طریق عکس برداری با این دوربین و همچنین زمان زیادی که به منظور عکس برداری با این دوربین هدر می‌رود، منبع انرژی این دوربین را نیز به سرعت تخلیه می‌کند و این امر می‌‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران این نوع دوربین‌ها به همراه داشته باشد.  

کامپیوتر فشرده اسوس معرفی شد

یکی از سری محصولاتی که به تازگی مورد توجه کاربران قرار گرفته است کامپیوترهای رو میزی در اندازه‌های کوچک است که در این میان EBOX‌های ایسوس با استقبال زیادی روبرو شده‌اند.  

 

 

  

 

 

 

این سری از محصولات به کامپیوترهای کوچکی اطلاق می‌شوند که دارای قدرت مناسبی هستند و کاربران قادر خواهند بود تا به راحتی آن را حمل کنند.

یکی از مدل‌های پرطرفدار این سری از محصولات EB۱۰۰۷ است. این مدل علاوه بر اینکه از کارایی مناسبی برخوردار است دارای قیمت بسیار مناسبی نیز است.

پردازنده این دستگاه INTEL Atom D۴۱۰ است و از یک گیگابایت حافظه DDR۲-۸۰۰ بهره می‌برد که تا چهار گیگابایت قابل افزایش است.

اسوس در این محصول از یک هارددیسک ۱۶۰گیگابایتی استفاده کرده است که می‌توان آن را با مدل ۳۲۰ گیگابایتی تعویض کرد. این دستگاه از لحاظ پورت‌های ورودی و خروجی در شرایط بسیار اید‌ه‌الی به سر می‌برد و وجود پورت‌هایی مانند USB ۲.۰، شبکه، خروجی D-SUB، پورت e-SATA و همچنین سوکت‌۳.۵ میلی‌متری ورودی و خروجی صدا گویای این موضوع است.

همچنین این دستگاه دارای کارت‌شبکه بی‌سیم با استاندارد ۸۰۲.۱۱ b/g/n است. گفتنی است همراه با این دستگاه ماوس و صفحه کلید بی‌سیم و تجهیزات استاندارد نصب روی مانتیور عرضه می‌شود. این دستگاه ابعادی برابر با ۹/۲۶×۱۷۸×۲۲۲ و وزنی حدود ۱.۱ کیلوگرم دارد.


shift delete

mehrdad dadashe man 1 chizi migam 1 residegi kon in ramin gahi matalebesh kheili bikhod mishe
mikhad bahs barangiz bashe kharab mikone
 age jaye shoma modira bodam  hamishe 1 chekh mikaradam mataleb ro 

 

in nazarie ke ru matlabe mehrdad gozashtan 

  

khob avalaz hame kasi ke check ro chekh benevise dige bishtaraz inam nemishe azash entezar dasht ama bad 

yek inke shoma matalebe khobo ham dar nazar begiro ru ye matlab nazar nade badam age begi kodom matlab bude ke kheili bikhod bude mamnon misham  

dovom inke lazem nist kasi check kone chon man khodam mitunam tashkhis bedam che matlabi monaseb hasto chi nist dar sorati ke bachehao modira ham nazarateshuno enteghal midano manam age bedunam baghie ba matlabi ke man gozashtam movafegh nistan hatman hazfesh mikonam chon inja nazare jam moheme  

sevom inke shoma avalin nafari hasti ke fek mikoni matalebi ke man mizaram gahi oghat arzeshe ru site gozashtano nadare pas manam faghat mitonam be nazaret ehteram bezaramo uno beshnavam ama nemitunam bekhatere ye nafar shivamo avaz konam 

     dar zemn age bazam khasti nazari bezari lotfan esmeto ham benevis 

  

 

  

khoshal shodam ke didam keyfiate mataleb vasat moheme   

 

movafagh bashi  

مدیر و منشی

مدیر به منشی میگه برای یه هفته باید بریم مسافرت کارهات رو روبراه کن


منشی زنگ میزنه به شوهرش میگه: من باید با رئیسم برم سفر کاری, کارهات رو روبراه کن


شوهره زنگ میزنه به دوست دخترش, میگه: زنم یه هفته میره ماموریت کارهات رو روبراه کن


معشوقه هم که تدریس خصوصی میکرده به شاگرد کوچولوش زنگ میزنه میگه: من تمام هفته مشغولم نمیتونم بیام


پسره زنگ میزه به پدر بزرگش میگه: معلمم یه هفته کامل نمیاد, بیا هر روز بزنیم بیرون و هوایی عوض کنیم


پدر بزرگ که اتفاقا همون مدیر شرکت هست به منشی زنگ میزنه میگه مسافرت رو لغو کن من با نوه ام سرم بنده


منشی زنگ میزنه به شوهرش و میگه: ماموریت کنسل شد من دارم میام خونه


شوهر زنگ میزنه به معشوقه اش میگه: زنم مسافرتش لغو شد نیا که متاسفانه نمیتونم ببینمت


معشوقه زنگ میزنه به شاگردش میگه: کارم عقب افتاد و این هفته بیکارم پس دارم میام که بریم سر درس و مشق


پسر زنگ میزنه به پدر بزرگش و میگه: راحت باش برو مسافرت, معلمم برنامه اش عوض شد و میاد


مدیر هم دوباره گوشی رو ور میداره و زنگ میزنه به منشی و میگه برنامه عوض شد حاضر شو که بریم مسافرت...

رشد 5/5 برابری سرعت وایمکس در WiMAX2

 

سریع‌ترین شبکه کنونی وایمکس(WiMAX) و LTE جهان امکان ارسال و دریافت سیگنال‌های اینترنتی را فراهم می‌کند با سرعت 60 مگابیت در ثانیه فعالیت می‌کند. اما شرکت سامسونگ از ساخت نسل جدید شبکه اینترنت بی‌سیم وایمکس با نام WiMAX 2 خبر داده است که می‌تواند با سرعت 330 اطلاعات را ارسال و دریافت کند. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این فناوری جدید سریع‌ترین شبکه وایمکس جهان محسوب می‌شود و در صورت راه‌اندازی می‌تواند تحول بزرگی را در دنیای اینترنت بی‌سیم به وجود آورد. هم‌اکنون پیش‌نمایش این فناوری توسط شرکت سامسونگ به نمایش درآمده که در آن 16 فیلم ویدیویی با کیفیت HD به صورت همزمان در چهار نمایشگر مجزا بارگذاری می‌شوند. اگرچه بین سرعت شبکه WiMAX 2 در حالت تئوری و عملی تفاوت فراوان وجود دارد، اما کارشناسان اعلام کرده‌اند که راه‌اندازی این شبکه می‌تواند باعث تفاوت محسوس در سرعت اینترنت بی‌سیم دنیا شود. به عنوان مثال، در کشور آمریکا سرعت بارگذاری اطلاعات در شبکه وایمکس شرکت CLEAR حدود 6 مگابیت در ثانیه است که این سرعت از حد تعریف‌ شده آن در حالت تئوری بسیار کمتر است.  

عطار نیشابوری

25 فروردین بزرگداشت ((فرید الدین ابو حامد محمد عطار نیشابوری)) را گرامی میداریم.  

او داروسازی را در جوانی فرا گرفت و لقبش هم از همان زمان عطار شد.

عطار از آن جمله شاعرانیست که گفته شده شعری در وصف عشق زمینی ندارد بر خلاف حافظ و مولوی و..... 

ماجرای شهادت عطار ار غم‌انگیزترین رخدادهای روزگار است که در روان خواننده اثری دردناک به جای می‌گذارد. تذکره‌نویسان در این خصوص نگاشته‌اند که: پس از تسلط چنگیز خان مغول بر بلاد خراسان شیخ عطار نیز به دست لشگر مغول اسیر گشت. گویند مغولی می‌خواست او را بکشد، شخصی گفت: این پیر را مکش که به خون‌بهای او هزار درم بدهم. عطار گفت: مفروش که بهتر از این مرا خواهند خرید. پس از ساعتی شخص دیگری گفت: این پیر را مکش که به خون‌بهای او یک کیسه کاه ترا خواهم داد. شیخ فرمود: بفروش که بیش از این نمی‌ارزم. مغول از گفته او خشمناک شد و او را هلاک کرد. 

به نظر من یکی از زیباترین شعر های عطار اینه : 

 

جانا، حدیث حسنت، در داستان نگنجدرمزی ز راز عشقت، در صد زبان نگنجد
سودای زلف و خالت، در هر خیال نایداندیشهٔ وصالت، جز در گمان نگنجد
هرگز نشان ندادند، از کوی تو کسی رازیرا که راه کویت، اندر نشان نگنجد
آهی که عاشقانت، از حلق جان برآرندهم در زمان نیاید، هم در مکان نگنجد
آنجا که عاشقانت، یک دم حضور یابنددل در حساب ناید، جان در میان نگنجد
اندر ضمیر دلها، گنجی نهان نهادیاز دل اگر برآید، در آسمان نگنجد
عطّار وصف عشقت، چون در عبارت آردزیرا که وصف عشقت، اندر بیان نگنجد

 

کامپیوتره و کیبوردش

تسلط به کیبورد نه ‌تنها سرعت مرور و کار با سیستم را بالا می‌برد، که باعث بالا رفتن استقامت نیز می‌شود. در اینجا به چند میانبر کیبوردی می‌پردازیم که سرعت کارتان را آنقدر بالا می‌برد که به یک نینجا تبدیل می‌شوید.

ادامه مطلب ...

پیرزن ایرانی

یه پیرزن ایرانی از ایران به آمریکا میاد و میخواد شهروند آمریکایی بشه. پیرزن نوشو با خودش برمیداره تا اونو به امتحان شهروندی ( امتحانی که باید قبل از تبعیت بده ) ببره.
مامور مهاجرت به زن ایرانی میگه که باید به 4 سوال ساده درمورد آمریکا جواب بده اگه درست جواب بده او یه شهروند آمریکایی میشه.
پیرزن میگه : باشه ، اما من انگلیسی نمیتونم حرف بزنم نوه مو با خودم میارم.
مرده میگه باشه ، بزار اون برات ترجمه کنه. اولین سوال شما اینه که :
1) پایتخت آمریکا کجاست؟
نوه ی پیرزن به پیرزن میگه : من دانشگاه تو کدوم شهر آمریکا بودم؟
پیرزن میگه : " واشنگتن "  
درست بود حالا سوال دوم :
2 ) روز استقلال آمریکا کی است؟
نوه ش میگه : نیومن مارکوس کی حراج داره؟
مادربزرگش میگه : "4 جولای "
درسته ، حالا سوال سوم:
3 ) امسال چه کسی نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود اما شکست خورد؟
نوه به مادربزگش میگه : اون مرتیکه معتاد که با دخترت عروسی کرد کجا باید بره؟
پیرزن میگه : " توگور "
واو ، شگفت آوره! حالا سوال آخر:
4 ) در حال حاضر چه کسی رئیس جمهور آمریکاست؟
نوش این جور ترجمه میکنه : از چیه جورابای پدربزگ بدت میاد؟
مادربزگش میگه : " بوش "
اکنون پیرزن یک شهروند آمریکایی شده!!!  

میبینید که دود از کنده بلند میشه

رفیق عشق چه غم دارد از نشیب و فراز

چیزهای کوچک، مثل دوستی که همیشه موقع دست دادن خداحافظی، آن لحظه ی قبل از رها کردن دست، با نوک انگشتهاش به دست هایت یک فشار کوچک می دهد… چیزی شبیه یک بوسه مثلا.

راننده تاکسی ای که حتی اگر در ماشینش را محکم ببندی بلند می گوید: روز خوبی داشته باشی .

آدم هایی که توی اتوبوس وقتی تصادفی چشم در چشمشان می شوی، دستپاچه رو برنمی گردانند، لبخند می زنند و هنوز نگاهت می کنند.
 
آدم هایی که حواسشان به بچه های خسته ی توی مترو هست، بهشان جا می دهند، گاهی بغلشان می کنند.

آن هایی که هر دستی جلویشان دراز شد به تراکت دادن، دست را رد نمی کنند. هر چه باشد با لبخند می گیرند و یادشان نمی رود همیشه چند متر جلوتر سطلی هست، سطل هم نبود کاغذ را می شود تا کرد و گذاشت توی کیف.
دوست هایی که بدون مناسبت کادو می خرند، مثلا می گویند این شال پشت ویترین انگار مال تو بود. یا گاهی دفتریادداشتی، نشان کتابی، پیکسلی.

آدم هایی که از سر چهارراه نرگس نوبرانه می خرند و با گل می روند خانه.

آدم های اس ام اس های آخر شب، که یادشان نمی رود گاهی قبل از خواب، به دوستانشان یادآوری کنند که چه عزیزند، آدم های اس ام اس های پرمهر بی بهانه، حتی اگر با آن ها بدخلقی و بی حوصلگی کرده باشی.

آدم هایی که هر چند وقت یک بار ای میل پرمحبتی می زنند که مثلا تو را می خوانم و بعد هر یادداشت غمگین خط هایی می نویسند که یعنی هستند کسانی که غم هیچ کس را تاب نمی آوردند.

آدم هایی که حواسشان به گربه ها هست، به پرنده ها هست.

آدم هایی که اگر توی کلاس تازه وارد باشی، زود صندلی کنارشان را به لبخند تعارف می کنند که غریبگی نکنی.

آدم هایی که خنده را از دنیا دریغ نمی کنند، توی پیاده رو بستنی چوبی لیس می زنند و روی جدول لی لی می کنند.

همین آدم ها، چیزهای کوچکی هستند که دنیا را جای بهتری می کنند برای زندگی کردن…

قبل و بعد از ازدواج

- قبل از ازدواج:

مرد: دیگه نمی تونم منتظر بمونم
زن: می خوای از پیشت برم؟
مرد: فکرشم نکن.
زن: منو دوست داری؟
مرد: البته.
زن: تا حالا به من دروغ گفتی؟
مرد: نه، چرا این سوال رو می پرسی؟
زن: منو مسافرت می بری؟
مرد: مرتب.
زن: منو کتک می زنی؟
مرد: به هیچ وجه.
زن: می تونم بهت اعتماد کنم؟
 


2- بعد از ازدواج: همین متن رو از پایین به بالا بخونید!


کشف گور دسته جمعی در تهران!!

صبح روز دوشنبه با به صدا در آمدن زنگ فوریتهای پلیسی شهروندی تهرانی از کشف گوری دسته جمعی خبر داد. به گزارش خبرنگار ما: تیمی متشکل از کاراگاهان و متخصصان قتلهای زنجیره ای در محل حادثه حاضر شده و مشغول بررسی های اولیه میباشند. هویت اجساد مشخص نشده است اما تعداد اجساد 12 نفر میباشد که همگی مرد می باشند و به نظر می‌رسد مشغول برنامه ریزی برای ایجاد مزاحمت و ترساندن دختران بودند! به عکس این جنایت وحشتناک که به طور اختصاصی تهیه شده است در ادامه مطلب توجه فرمائید !!!!!!!! ادامه مطلب ...