وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

۲۰ مهر ماه ، روز بزرگ داشت حافظ

 خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود. حافظ را نمی توان از سنخ شاعران تک بعدی و تک ساحتی محسوب و تفکر شاعرانه اش را تنها به یک وجه خالص تفسیر و تاویل کرد. 

 او از بزرگترین شاعران نغزگوی ادبیات فارسی است. حافظ در اوایل قرن هشتم ه‍.ق- حدود سال 727- در شیراز دیده به جهان گشود. پدرش بهاءالدین، بازرگان و مادرش اهل کازرون بود. پس از مرگ پدر، شمس الدین کوچک نزد مادرش ماند و در سنین نوجوانی به شغل نانوایی پرداخت. در همین دوران به کسب علم و دانش علاقه مند شد و به درس و مدرسه پرداخت. بعد از تحصیل علوم، زندگی او تغییر کرد و در جرگه طالبان علم درآمد و مجالس درس علمای بزرگ شیراز را درس کرد.  

 

خدایی چقدر وقته یادی ازش نکردی ؟

چقدر خوبه تو این روز که ملقب به روز بزرگداشت حافظه ، ما هم به دیدارش بریم ! 

با با همشهریمون هست (اگرم از شهر دیگه واسه تحصیل به شیراز اومدین ، دیگه جزئه همشهریامون حساب می شین) ، تازه مردم شهرهای دیگه واسه دیدنش سرو دست میشکنن ، پس بیاید با جمع شدن تو آرامگاهش به همه ثابت کنیم هوای شاعر بزرگ شهرمونو داریم .


وعده ما فردا شب((((۲۰ مهر)))) ، آرامگاه زیبای حافظ (حافظیه)



لازم به توضیحه که مراسم از ۱۶ تا ۲۰ مهر هست ولی برای روزهای ۱۶ تا ۱۹  باید از ارشاد اجازه ورود بگیرید.....اما ۲۰ برای عموم آزاد هست.

نظرات 1 + ارسال نظر
Saeed.Gh سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 22:13

mehradad , man dir fahmidam dafe dige zood tar khabar bedeh :-(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد