وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

دانشگاه های برتر دنیا


در میان 100 دانشگاه برتر آسیا نام 36 دانشگاه ژاپنی چشم نوازی میکند و این در حالی است که همه ما از اینکه نام حتی یک دانشگاه از ایران در این فهرست یافت نمی شود در تاسفیم. لازم به ذکر است که نام 7 دانشگاه از اسرائیل از این لیست یافت می شود که با کنار هم قرار دادن نام 16 دانشگاه از چین و تنها 2 دانشگاه از هند کمی مایه تعجب نیز می باشد. البته اسامی دانشگاه های موجود در این لیست به تنهایی توسط کشورهایی مانند ژاپن، چین، استرلیا، زلاندنو، سنگاپور، اسرائیل، هند و کره جنوبی قبضه شده است و دیگر کشورهای آسیایی جایی در این لیست ندارند. 

جدیدترین رده بندی دانشگاههای دنیا بر اساس وبومتریک اعلام شد. بر این اساس در بخش خاورمیانه دانشگاهی از عربستان در جایگاه اول قرار گرفته و دانشگاه تهران در مقام دوم است. در این رده بندی 100 دانشگاه برتر خاورمیانه معرفی شده اند.
یک نوع رده بندی دانشگاههای دنیا، تعداد مراجعات به سایت دانشگاههای دنیاست. بزرگی سایت دانشگاه (تعداد صفحات پایگاه اینترنتی)، حجم فایل های پی دی اف، ورد و پاورپوینت قابل دسترس ، تعداد مقالاتی که در 10 سال گذشته منتشر شده، تعداد ارجاعاتی که این مقاله ها داشته است، تعداد بینندگان وب سایت دانشگاه و تعداد لینک های خارجی پایگاه اینترنتی از جمله معیارهای لحاظ شده در رتبه بندی این سایت است.
هر چند دانشگاههای ایران در رده بندی جهانی بر اساس وبومتریک اصلا وضعیت خوبی ندارند اما در بخش خاورمیانه این رده بندی نام دانشگاههای ایرانی به وفور به چشم می خورد.
بر اساس این رده بندی در خاورمیانه، دانشگاه کینگ فهد عربستان در جایگاه اول قرار گرفته است. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه 1128 را دارد.
دانشگاه تهران به عنوان برترین دانشگاه ایران در این رده بندی در جایگاه دوم قرار گرفته است. دانشگاه تهران در رنکینگ جهانی مقام 1373 را به خود اختصاص داده است.
پس از دانشگاه تهران نیز دانشگاه های لبنان، امارات و فلسطین قرار گرفته اند. دانشگاه صنعتی شریف نیز در جایگاه ششم قرار گرفته است.
دانشگاه از فلسطین در جایگاه هفتم قرار گرفته است و دانشگاه علوم پزشکی تهران در رده هشتم است.نکته قابل توجه این است که 49 دانشگاه ایران در میان 100 دانشگاه اول خاورمیانه قرار گرفته است.بهترین دانشگاه شهرستانی ایران نیز دانشگاه صنعتی اصفهان است که در جایگاه سیزدهم خاورمیانه و 2752 جهان قرار گرفته است.

 ایران در میان هزار دانشگاه اول دنیا جایگاهی ندارد
جدیدترین رده بندی دانشگاههای دنیا در سال 2007 بر اساس وبومتریک اعلام شد که بر اساس آن هیچ دانشگاهی از ایران در میان هزار دانشگاه اول دنیا قرار نگرفته است. در این رده بندی دانشگاههای ژاپن، تایوان و چین برترین کشورهای آسیایی هستند.
در رده بندی جهانی دانشگاههای دنیا بر اساس وبومتریک، 20 دانشگاه صدر جدول دانشگاههای آمریکایی هستند. بیست و یکمین دانشگاه برتر دنیا دانشگاه کمبریج انگلستان است. رتبه های 22 تا 27 نیز مجددا به دانشگاههای آمریکا اختصاص یافته است. دانشگاه تورنتو کانادا در جدول برترین دانشگاههای دنیا در مقام بیست و هشتم قرار گرفته است و پس از آن مجددا تا رتبه 34 به دانشگاههای آمریکایی اختصاص یافته است.
دانشگاه بریتیش کلمبیا از کانادا در رتبه سی و پنجم قرار دارد. از رتبه 35، 36، 37، 38 و 39 نیز مجددا به دانشگاههای آمریکا اختصاص یافته است. آکسفورد دانشگاه پرآوازه انگلستان در این رده بندی در جایگاه چهلم قرار گرفته است.
در این رده بندی دانشگاه استنفورد در جایگاه اول، دانشگاه صنعتی ماساچوست در جایگاه دوم، دانشگاه برکلی کالیفرنیا در جایگاه سوم، هاروارد در جایگاه چهارم و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در جایگاه پنجم قرار گرفته اند.
دانشگاههای میشیگان و کرنل نیز در رده های ششم و هفتم دانشگاه های دنیا بر اساس وبومتریک قرار گرفته اند.در میان 50 دانشگاه برتر دنیا علاوه بر دانشگاههای آمریکا، انگلیس و کانادا دانشگاه هلسینکی فنلاند نیز به چشم می خورد.
برترین دانشگاه آسیایی در رده بندی جهانی دانشگاهها بر اساس وبومتریک دانشگاه توکیو ژاپن است. این دانشگاه در رتبه 59 قرار گرفته است.
از دانشگاههای آمریکای مرکزی و جنوبی نیز یک دانشگاه از مکزیک در رده 69 جای گرفته است.
دومین دانشگاه آسیایی در رده بندی جهانی دانشگاهها بر اساس وبومتریک دانشگاهی از تایوان است که در رده 96 قرار گرفته است. سومین دانشگاه نیز دانشگاه کیوتو ژاپن است که در رده بندی 116 جای گرفته است.
دانشگاه سائوپائولو برزیل نیز به عنوان دومین دانشگاه آمریکای مرکزی و جنوبی در رده بندی جهانی دانشگاهها در مقام 128 قرار گرفته است.
چهارمین دانشگاه آسیایی این رده بندی جهانی متعلق به چین است. دانشگاه
BEIJING
از چین در این رده بندی در جایگاه 120 است. دانشگاه کیو ژاپن نیز به عنوان پنجمین دانشگاه برتر آسیا در این رده بندی در جایگاه 139 قرار گرفته است.
نکته قابل توجه این است که ایران در رده بندی جهانی در میان 1000 دانشگاه اول هیچ جایگاهی ندارد و در آسیا نیز در میان 100 دانشگاه نامی از دانشگاههای ایران دیده نمی شود.
برترین دانشگاه ایران در این رده بندی دانشگاه تهران است که در رده 1373 قرار گرفته است. دانشگاه صنعتی شریف نیز در جایگاه 2255 قرار گرفته است. دانشگاه علوم پزشکی تهران در رده 2470، دانشگاه امیرکبیر در رده 2723، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در رده 2752 جهان قرار گرفته اند

نظرات 2 + ارسال نظر
S.Gh سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:25

با این وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این رده بندی تو چه رتبه ای قرار میگیره؟؟؟۲۵۳۶۴۸...۳۷۸۲۹؟؟؟؟
رامین چی شد ما ایرانی شدیم؟؟من فکر کنم خر گازمون گرفت اینجا هم که واکسن پیدا نمیشه!!:((( :-|||

سحر یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:23

جای بسی تامل و تاسف داره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد