وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

وبسایت دانشجویی مهندسی شیمی

سلام.... امیدواریم بهترین سایت دنیا رو بنویسیم www.iaushirazche.ir

یک آزمایش ذهنی و علمی جالب!

روز بخیر

این مطلب را تا آخر بخوانید و به اتفاقی که می افته کمی فکر کنید (30 ثانیه بیشتر وقت نمی گیره)

 
 لطفا به سوالات زیر *به سرعت* پاسخ دهید. جواب جمع ها رو سریع حساب کنید:  
نتیجه چیست؟ 

     

    

2+2

    

    

    

4+4





       
8+8

 

 

 

16+16







    

    

    

خیلی سریع عددی بین 12 تا 5 انتخاب کنید. انتخاب کردید?







حالا برید پایین

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.   
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

عدد انتخابی شما 7 بود؟

    این آزمایش توسط یکی از محققان برجسته در زمینه مطالعات ذهنی در امریکا، پرفسور "مک کین" انجام شد در این آزمایش با طرح 4 سوال اول ذهن شما شرطی شده و در هنگام انتخاب عددی بین 12 تا 5 ابتدا ذهن این دو عدد راجمع می کند یعنی 17 ولی 17 بین دو عدد12 تا 5 نیست. ذهن اتوماتیک به عدد 7 می رسد که از 5 هم بزرگتر است. این آزمایش انقلاب بزرگی در آزمایشات رفتاری ذهن نسبت به آموخته های ما از دوران کودکی و اجتماع و آنچیزی که شبانه روز از طریق رسانه ها به ما میرسد ایجاد کرده است. طبق نتیجه تحقیقات مردم وقتی ذهنشان شرطی شد از انتخاب یا تفکر در جهت دیگر می ترسند و در دراز مدت استقلال فکری هر کس مسائل پیرامونش می شود نه تفکرات واقعی خودش. به گفته
دانشمندان: بیشتر فکر کنید و از بیان نتایجی که می رسید نترسید!  
 
 
برای شما نتیجه درست بود؟شما هم عدد ۷ رو انتخاب کرده بودید؟
نظرات 11 + ارسال نظر
فردیس یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:08

من 7 انتخاب کرده بودم اما نه طبق این روش . اول گفتم 8 بعد یهو دیدم 8+8 وجود داره بعد گفتم 7:D

با هوش!!!!!!!!!!!

rara یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:17

yechiz begam ? aslan azash khosham nayumad adade manam 6 bood

تو همش باید ساز مخالف بزنی؟

mehdiii یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:18 http://iaushirazche.ir

من 9 رو انتخاب کردم
خوبه یا بده حالا !؟

هر جور دوست داری تعبیر کن

[ بدون نام ] یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:56

vaaaaay,.,.,vaghean dorost bud
mer 30

از دوستان یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 20:11

نه بابا! من اول عدد ۳ رو انتخاب کردم بعد دیدم از ۵ کوچیکتره زود کردمش ۱۰! :)))))))
البته اگه ۳رو از ۱۰ کم کنیم میشه ۷ تا....... ولی کلا من ۷ رو انتخب نکردم!

Mrj یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:11

ولی من ۱۰ رو انتخاب کردم که !!!!

حسن یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:51


خیلی عالی بود

سجاد عباسی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:34 http://gulffars.blogfa.com/

بعد از مبارک...
به روز هستم ومنتظر حضورتان

m.k دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 17:02

اونایی که ۷ رو انتخاب نکردن تبریک میگم بهشون :-)
چون مخشون شرطی نشده !!!!!

حالا خودت مخ خودت شرطی شد یا نه؟

ارش چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 17:25

من ۶رو انتخاب کردم!!!!!
بابا این ازمایشا رو مخ بچه های مهندسی شیمی جواب نمیده اگه دارین آخرین ورژن آشو بیارین

smart_boy یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:34

من عدد 8 رو انتخاب کردم و این به خاطر اینه که شرطی شدن فکر این قدر ها هم راحت نیست

اگه حضوری باشه خیلی تاثیرش بیشتره و احتمال انتخاب اعداد دیگه خیلی کمتر میشه

و تازه با دو جمع که کار راه نمی افته باید تعداد زیادی جمع پرسیده بشه تا ذهن شرطی بشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد